Europejski Plan Rozwoju Szkoły

ZSIŚ w Toruniu od 12 lat wdraża założenia Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły. Szkoła wpisuje się w trend poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w kształceniu zawodowym, wspierając mobilność geograficzną i propagując ideę "uczenia się przez całe życie" poprzez uczestniczenie w projektach w ramach programów Leonardo da Vinci, Comenius Regio, Erasmus+, POWER, EFS, eTwinning. Wpływ uczestnictwa w programie Erasmus+ jest nie do przecenienia. Dwie najważniejsze strefy wpływu to uczniowie i szkoła, choć można by tu wspomnieć zarówno rodziców uczestników, nauczycieli, lokalną społeczność, czy nawet Organ Prowadzący. Pierwsza strefa to wpływ na uczestników, który skupia się na zdobyciu kompetencji kluczowych, miękkich oraz zawodowych, zwiększeniu świadomości różnorodności językowej i kulturowej, zdobyciu umiejętności porozumiewania się językiem obcym poza szkołą, a dodatkowo jeszcze w odniesieniu do treści zawodowych oraz w dalszej perspektywie, dzięki certyfikatom Europass oraz zastosowaniu systemu ECVET, zwiększeniu konkurencyjności na międzynarodowym rynku pracy, co pozytywnie wpłynie na szanse zdobycia dobrej pracy oraz możliwości dalszego rozwoju. Zdecydowanie, udział w mobilnościach ma także swoje przełożenie na wyniki egzaminów zawodowych, a nasi absolwenci, którzy zdecydowali się na kontynuację edukacji na uczelniach wyższych, wszyscy uczestniczyli w mobilnościach zagranicznych. Druga strefa wpływu to szkoła jako instytucja. Udział w projektach mobilnościowych ma znaczący wpływ na postrzeganie na rynku szkół zawodowych jako innowacyjnej, kompetentnej oraz otwartej na międzynarodową współpracę, podnosi atrakcyjność prowadzonych zajęć, poprawia efekty uczenia i nauczania j. obcych zawodowych oraz zmienia obiegową opinię, że szkoły zawodowe zapewniają gorszej jakości kształcenie.
Realizując kolejne projekty europejskie, szkoła zdobywa doświadczenie w składaniu wniosku, organizacji mobilności oraz jej rozliczaniu, przez co staje się poważnym i doświadczonym partnerem do międzynarodowej współpracy. Ponadto, działalność oraz zaangażowanie szkoły w różne projekty rozprzestrzeniają idee aktywności społecznej, zapewniają równy dostęp do korzyści płynących z unijnego dofinansowania uczestnikom zarówno z miasta oraz wsi oraz rozpowszechniają dobre praktyki.